top of page

Realităţi (in)comode


“Ca să porţi coroana de om, trebuie să ai trei etaje: minte, obraz şi inimă”


Avem semeni extrem de talentaţi, de distinşi, fiecare în felul său – un veritabil spectacol. Dar vi se spune că ei nu vând publicaţii şi nu fac rating!

Şi atunci sunt livrate mediatic personaje „certate” cu limba română, sărace în gândire şi în suflete, grosolane în conduită, adepte ale unui stil vestimentar care face extrem de accesibil cursul de anatomie.

Am ajuns să fim asaltaţi de scandaluri şi poveşti despre nimic. Am ajuns să-i învăţăm pe tineri că facebook-ul poate ţine loc de limbă română, că succesul te poate vizita dacă ai puţină carte, câteva relaţii şi mult tupeu. Am ajuns să lăsăm internetul să improvizeze în detrimentul imaginaţiei.

Dar apoi, ne lamentăm că cei ce vin din urmă sunt vorbitori agramaţi, sunt repetenţi la capitolul patriotism, nu se mai regăsesc în aria bunului simţ. Sunt ceea ce i-am făcut noi să fie. Pentru că am uitat că oamenii sunt bogăţia unei ţări. Pentru că am uitat că educaţia înseamnă şi a te ocupa de viitor.

Şi totuşi … poate că de mâine o să-i învăţăm pe cei mici că puternic nu e acela care pune pe cineva la pământ, ci acela care-l ajută să se ridice; că performanţa vine pe fondul muncii; că onoarea este mai importantă decât onorurile; că oamenii care fac cu adevărat diferenţa într-o societate nu se ţin scai de prima pagină a ziarelor ori de ecranul televizorului, ci sunt cei care aplică consideraţia conform căreia: “ca să porţi coroana de om, trebuie să ai trei etaje: minte, obraz şi inimă”.

bottom of page